Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Motor Control System Failure

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna -> 147/156/166
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek-156
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 07 09:24, 07 Lis 2009    Temat postu: Motor Control System Failure

“Motor Control System Failure” komunikat tej treści niespodziewanie pojawia się na ekranie komputera pokładowego AR156/147 z silnikiem JTD auto traci moc, a odzyskuje ją dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Dzieje się to najczęściej w sytuacjach kiedy jedziemy na wysokim biegu „4” „5” lub „6” (kto ma oczywiście) z niewielką prędkością obrotową silnika (2000obr/min lub mniej) i chcemy dynamicznie przyspieszyć wciskając pedał przyspieszenia do podłogi, a tu niemiła niespodzianka pi,pi i samochód „stracił turbo”. Tymczasowym rozwiązaniem (jeśli jesteśmy np. w trasie) jest wyłączenie silnika jego powtórne uruchomienie i pamiętanie podczas jazdy o delikatnym przyspieszaniu, ale co zrobić aby problem nie występował? Rozwiązaniem jest sprawdzenie i wyczyszczenie kilku elementów, które odpowiedzialne są za utrzymanie właściwego ciśnienia doładowania.
W pierwszej kolejności należy zacząć od dokładnego czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania – to ta czarna kostka przykręcona jedną śrubą na środku kolektora ssącego z napisem BOSCH:
[link widoczny dla zalogowanych]
Należy ją wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej i delikatnie wymyć miękkim pędzelkiem (szczególnie ten żółty języczek pomiarowy).
To jednak nie załatwia sprawy gdyż w kolektorze ssącym mamy mnóstwo sadzy pomieszanej z olejem –potrzebne będzie czyszczenie zaworu EGR połączone z czyszczeniem kolektora ssącego – zostało to tutaj opisane:
[link widoczny dla zalogowanych]
Po operacji czyszczenia zaworu EGR warto dołożyć mu zaślepkę z otworami – traktuje o tym ten temat:
[link widoczny dla zalogowanych]
W dalszej kolejności należy przyjrzeć się zmiennej geometrii turbiny, a właściwie jej sterowaniu. Głównym winowajcą jest zaworek elektromagnetyczny (overboost) – znajduje się na pasie przednim.
Łatwo sprawdzić czy spełnia on właściwie swoją rolę. Na pracującym silniku odpinamy od niego wtyczkę obserwując jednocześnie „sztangę” siłownika („gruchy”) po odłączeniu powinna się wysunąć z siłownika, a po podłączeniu sztanga powinna się cofnąć w miarę dynamicznie – jeśli czyni to wolno to mamy problem albo szwankuje sterowanie, albo niestety mamy zapieczone kierownice zmiennej geometrii. Na zapieczone kierownice pomóc może tylko demontaż turbosprężarki, ale już z zaworkiem poradzimy sobie sami.
Należy go wyczyścić i nasmarować (jeśli ktoś posiada zaworek starego typu), albo niestety wymienić jeśli ktoś ma zaworek po modyfikacji (klejony) – procedura czyszczenia opisana jest tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozostaje jeszcze kontrola i ewentualna wymiana gumowych wężyków podciśnienia (jeśli mają więcej niż 3-4 lata warto wymienić) tych dochodzących do zaworka i do siłownika („gruchy”) na turbinie – dobrze jest założyć na nie małe opaski zaciskowe.

Jeśli komunikat “Motor Control System Failure” pojawia się podczas przyspieszania ale ginie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia (nie jest konieczne wyłączanie silnika, to prawdopodobnie mamy kłopoty z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej . W takich sytuacjach pomaga czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa (zaworu redukcyjnego) znajduje się na pompie. Dobrze jest też przeczyścić układ paliwowy – np. wlewając jakiś środek czyszczący i wiążący wodę – np. STP

Gdyby ktoś szukał oryginalnej fiatowskiej zaślepki do EGRa w silniku 1,9 16v to znalazłem ja 50% taniej niż w ASO w tym sklepie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
POLO
Alfamaniak
Alfamaniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 07 10:21, 07 Lis 2009    Temat postu:

Świetny opis . Auto tracace moc przy gwałtownym przyspieszaniu zajebiscie zwłaszcza jak sie TIRa wyprzedza współczuje tym ktorzy mieli zaszczyt to przeżyć Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna -> 147/156/166 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin