Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

[156] EGR
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna -> 147/156/166
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 10 13:32, 10 Gru 2008    Temat postu: [156] EGR

Alfa 156, 1.9 JTD 105 KM, 99 rok, Mam zaślepiony zawór EGR a mimo to komputer (examiner w ASO oraz jakiś uniwersalny) wywala błąd, czy tak winno być?
Drugie, to rura łącząca intercooler z turbiną (dolna). Nie ma widocznych dziur, ale chyba z racji zużycia eksploatacyjnego nie jest już w 100% sprawna, poci się, robi się wilgotna od oleju na zewnątrz. W samej rurze śladowe ilości oleju. Czy może to powodować pewnego rodzaju przytkanie w okolicach 2500-3000 obrotów i powyżej 3500 obrotów kopcenie z rury?
Powrót do góry
Maciek-156
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 11 13:19, 11 Gru 2008    Temat postu:

Na pewno masz zaślepiony EGR - czym to zrobiłeś? Pozostaje jeszcze kwestia zaworu elektromagnetycznego, który podaje podciśnienie do zaworu EGR - może to on jest uszkodzony i stąd ten błąd. Jak rura jest wilgotna od oleju to albo sparciała ze starości, albo opaski dobrze nie trzymają - wywal fabryczne sprężyste opaski (są bardzo kiepskie) i zastąp je skręcanymi. Co do przyhamowania w okolicach 2800-3000 to zazwyczaj taki efekt daje uszkodzony, zużyty lub nieoryginalny przepływomierz - odepnij go i się przejedź jak efektu nie będzie to go wymień (tylko nie kupuj na allegro)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 11 13:27, 11 Gru 2008    Temat postu:

Zawór jest zaślepiony w jednym miejscu, tak jak to opisywał kolega z Poznania na alfa-lancia.pl. Przepływomierz też jest nowy Bosch kupiony w sklepie mot. w Kielcach, czy oryginał to nie wiem. Na opakowaniu był hologram z kodem, po wpisaniu którego na stronie boscha wyszło że jest oryginalny.Opaski tez są powymieniane na skręcane. Macku, czy ta sparciała rura może powodować takie objawy (kopcenie i przytkanie), czy też kategorycznie nie, i przyczyn szukać gdzieś indziej. Gdzie szukać tego zaworu elektromagnetycznego?
Powrót do góry
Maciek-156
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12 20:50, 12 Gru 2008    Temat postu:

Zacznij od wymiany sparciałej rury - bo może być przyczyną twoich problemów Pytałem czym zaślepiłeś EGR (blaszką o jakiej grubości i z jakiego materiału)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ARTS
Administrator
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12 20:55, 12 Gru 2008    Temat postu:

Nie wiem czy o takie zaślepianie EGR chodzi ale znalazłem coś takiego co rzuci chyba trochę światła na temat Razz

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 12 21:01, 12 Gru 2008    Temat postu:

Blaszką z Żubra, akurat był pod ręką Wink Ale we wtorek jadę do serwisu, to poproszę aby zamienili ją na jakąś mocniejszą.A ta rura jest wyjątkowo po niekorzystnej cenie w ASO 640 zł do tego silnika, na allegro od "tanifiat" 390 zł. Będę mądrzejszy po wtorkowej wizycie,sprawdzimy od razu czujnik ciśnienia doładowania, zawór elektromagnetyczny ten na grodzi i turbinę.
Powrót do góry
Maciek-156
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 13 07:44, 13 Gru 2008    Temat postu:

Kolego karol156 blaszką po piwie to można to zrobic awaryjnie w trasie...-być może już masz ją przepaloną. EGR powinno się zaślepić blaszką ze stali kwasoodpornej (tej na tłumiki sportowe) o grubości 0,5mm. Co do rury łączącej turbinę i intercooler to niestety takie są jej części -jak rira sparciaa to szkoda czasu i kasy na sprawdzanie wymienionych przez ciebie rzeczy..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ARTS
Administrator
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 13 10:41, 13 Gru 2008    Temat postu:

To chłopaki z nissana żle zrobili z tym 2 pln Question Question Question
A tak mi się podobał ich patent Exclamation Exclamation Exclamation
A tak poważnie to sam bym też zaczął od wymiany tej rury zanim miałbym komuś płacić za sprawdzenie. Może się okaże że zrobi to samo i jeszcze kasę zabierze Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 18 22:39, 18 Gru 2008    Temat postu:

Jestem po wizycie, i wiem, że nic nie wiem Evil or Very Mad Być może przyczyną tego przytkania, jest przepływomierz. Choć kupiony w lipcu, jako oryginał Bosch(0 280 218 019). W serwisie został założony na próbę sam wkład przepływomierza, ale do mojej AR powinien to być nr f00c2g2030, a został założony o końcówce 044. Po jeździe próbnej, może i było lepiej, ale do końca nie jestem przekonany (autosugestia). Po za tym ten wkład jest od przepływki o innym nr, pasującym bodajże do 2.0 TS. Może to wskazywać na uszkodzony mój przepływomierz. Aha, pozostaje jeszcze kwestia ceny, którą zapłaciłem kupując przepływkę w lipcu, była to kwota 280 zł. Sprawdzałem w katalogu Bosch on-line i cena to 360 zł. Bosch ma jakąś akcję Exchange, gdzie za mniejsze pieniądze kupujesz przepływomierz regenerowany. Być może kupiłem taki i to jest powodem tego. Poczekam jeszcze na tę rurę intercooler-turbina, już zamówiona i jak to nie pomoże, to zajme się przepływką. Co ciekawe wkład przepływki o nr f00c2g2030 jest montowany w wielu przepływomierzach, m.in. do Fiata Bravo,Marea,Multipla i jest tańszy od tego właściwego do mojego modelu. Wystarczy tylko przełożyć wkład.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 18 22:40, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
ARTS
Administrator
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18 22:59, 18 Gru 2008    Temat postu:

A podpinali auto pod komputer Question jak by był zły albo nie działający przepływomierz to by wywaliło błąd Exclamation Exclamation Exclamation
Więc można by to wykluczyć jak by tego błędu brakowało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 19 08:40, 19 Gru 2008    Temat postu:

Podpinane było, ale z tego co mi wiadomo, komputer nie wywali błędu niesprawnego przepływomierza. Chyba, że go odepniesz, to wówczas zapamięta błąd. Najlepiej sprawdzić z komputerem w trakcie jazdy, ale takiej możliwości nie było. Na wolnych obrotach wartości przepływki w normie.Jedyny błąd to zaworu EGR, ale to w związku z zaślepieniem.
Powrót do góry
ARTS
Administrator
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19 09:51, 19 Gru 2008    Temat postu:

U Mariusz byłem jakiś czas temu ze 156 i na zgaszonym silniku wyłapał ich program między innymi błąd przepływomierza Exclamation Jeśli cokolwiek jest nie tak i komputer wyłapie jakiś błąd to go zapamięta i w momencie diagnozy wykaże co nie działało dobrze.
Jeśli chcesz to możemy spróbować z inną przepływką bo mam drugą i sprawdzisz jak będzie się auto zachowywało. Podłączyć się pod komputer w trakcie jazdy też będziemy mogli prawdopodobnie więc nie będziesz musiał zgadywać :D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 31 14:32, 31 Mar 2009
PRZENIESIONY
31 15:40, 31 Mar 2009    Temat postu:

Dzieki za przywitanie :D A wiec, to jest Alfa 156 1,9 jtd z 2001r. Juz od jakiegos dluzszego czasu, dusi go(nie wiem czy tak sie fachowo pisze)- musicie mi wybaczyc jestem kobieta Wink tzn. ma male obroty, tlumi w sobie wszystkie spaliny, a za jakis czas pokazuje sie czarna chmura dymu. Najgozej to na zakretach, bo go zamula! Czy po wymianie zaworu egr, nie bedzie problemow? Moze mi cos poradzicie!
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 31 14:45, 31 Mar 2009
PRZENIESIONY
31 15:42, 31 Mar 2009    Temat postu:

Alfa była podpinana na komputerze, i jaki był błąd?Może zanim wydasz kupę kasy na nowy, to zacznij od wyczyszczenia tego co masz, bo ASO takich rzeczy się nie podejmuję, dla nich od razu trzeba wymienić.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 31 14:49, 31 Mar 2009
PRZENIESIONY
31 15:43, 31 Mar 2009    Temat postu:

Tak ,bylo podpinane, a w uwagach mi napisali: bledy wskazane przez centralke:zawor egr. Widzialam ta czesc po wyjeciu i jak rozmawialam z pracownikiem tego serwisu to powiedzial, ze nie da sie wyczyscic go ,bo jest za bardzo zanieczyszczony- i ze najlepiej go wymienic!

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 31 14:53, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna -> 147/156/166 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin